Fysiotherapie bij herstel na coronavirus (COVID-19)

Heeft u thuis een besmetting met het coronavirus doorgemaakt en ervaart u hier nog fysieke klachten van? Of heeft u i.v.m. een corona-infectie in het ziekenhuis gelegen en hierdoor lange tijd inactief geweest?

Een besmetting met het coronavirus kan een forse impact hebben op uw gezondheid. Daarom is het belangrijk om zo spoedig mogelijk te starten met fysiotherapie na een ziekenhuisopname, maar ook als u thuis langdurig inactief bent geweest.

Fysiotherapie is de belangrijkste factor om de fysieke klachten te verminderen. Daarnaast kunnen er ook mentale klachten opspelen welke we in de behandeling kunnen bespreken.

Vanwege de grote verscheidenheid aan gevolgen van het coronavirus krijgt iedere patiënt een individueel oefenschema/aanpak. De patiënt staat hierin centraal. De behandeling zal zich daarnaast richten op de volgende punten.

Vergroten van de spierkracht, verbeteren van de conditie, verbetering in uitvoer van alledaagse handelingen en een nieuwe balans vinden tussen belasting en belastbaarheid. Ook zal er ruimte zijn voor adviseren/ inzicht geven in het ziekteverloop. Alles erop gericht om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van leven weer toe zal nemen en uw belastbaarheid weer op het oude niveau terugkeert.

De behandelingen zullen een-op-een worden aangeboden onder begeleiding van onze longfysiotherapeut/ Corona therapeut (Aron Vissers). Deze heeft een speciale cursus gevolgd om (ex-)corona patiënten op een professionele manier te kunnen behandelen/begeleiden.

Daarnaast wordt er samengewerkt met diëtiste Eline Respen om ook de voeding te betrekken in het traject. Dit omdat de juiste voeding ook een positief effect kan hebben op het herstelproces.

Vergoeding

Per 18 juli 2020 wordt fysiotherapie na een corona-infectie vergoed vanuit de basisverzekering. Door deze uitbreiding van het basispakket kunnen ex-corona patiënten met een verwijzing van de longarts of huisarts minimaal zes maanden lang gebruik maken van maximaal 50 fysiotherapiebehandelingen. Indien nodig en in overleg met de arts kan dit met nog eens 6 maanden verlengd worden. Wel geldt er voor de basisverzekering een eigen risico van 385 euro. Vaak is dit al gebruikt in verband met andere zorgkosten.

Voor meer informatie over fysiotherapie bij herstel na het coronavirus of om direct een afspraak te maken kunt u contact opnemen met Aron Vissers, longfysiotherapeut.

Tel: 0495-625400 of E-mail: info@fysio-ospel.nl

Fysio Ospel

U kunt terecht bij:

Aron Vissers

Fysiotherapeut

Algemene fysiotherapie, sportrevalidatie, Medical taping, covid 19 revalidatie, hart- en longfysiotherapie

Twijfelt u of uw klacht verholpen kan worden? Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact met ons op via de telefoon, e-mail of door simpelweg even langs te komen. Wij helpen u graag weer op weg!