Shockwave

Shockwavetherapie is een behandelmethode voor pijnklachten aan pezen, spieren en gewrichten. Daarnaast is shockwavetherapie wetenschappelijk bewezen effectief.

Hoe werkt shockwavetherapie?

In onze praktijk maken we gebruik van radiale shockwavetherapie. RSWT (Radiale Shockwave Therapie) is mechanisch opgewekt waarbij er via een behandelpistool drukgolven het lichaam in worden gestuurd. Deze vorm van shockwave wordt veruit het meest gebruikt en is in veel gevallen effectief bij pijn.

Shockwavetherapie gebeurd altijd i.c.m. echografie. Zo behandelen we direct bovenop de pijn locatie en alleen het te behandelen weefsel wordt hierdoor “geraakt”. U ervaart enkel lokaal een licht onaangenaam gevoel.

De effectiviteit van Shockwavetherapie

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat in het weefsel zeer lokaal een verhoogde homeostase ontstaat, bloed circulatie verbeterd en cellen worden aangezet tot de aanmaak van het groeihormoon. Het vermindert direct de pijn waardoor u beter gaat bewegen. Beter bewegen draagt weer bij aan een beter en natuurlijk herstel. Shockwavetherapie bevordert het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is.

De voordelen van shockwave behandeling

• Nauwkeurige behandeling direct op de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Geringe foutmarge door begeleiding van echografie
  • Snel en soms zelfs direct al effectief en minder pijn
  • Voorkomt onnodig veel fysiotherapie behandelingen

Shockwavetherapie is een oplossing voor pijn

Shockwavetherapie is zeer effectief bij pees, spier en gewrichtspijn. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe”  en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Shockwavetherapie bevorderd het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie.

Behandel indicaties zijn o.a.:

• Hielspoor / fasciitis plantaris
  • Achillespeesontsteking
  • Kniepees / Jumpers knee / Runners knee
  • Shin splints / scheenbeen
  • Hamstringsklachten
  • Slijmbeursontsteking heup
  • Heupklachten
  • Piriformis / bilklachten
  • Schouderklachten, verkalking en tendinose pezen
  • Slijmbeursontsteking schouder
  • Tenniselleboog / Golferselleboog
  • Pezen rond de pols
  • Dupuytren en triggerfinger
  • Spasticiteit / spierspasme

U kunt terecht bij:

Gijs Vrenken

Fysiotherapeut

Algemene fysiotherapie, Sportrevalidatie, Medical taping, Master Manuele Therapie

Lieke Wijnands

Fysiotherapeut

Algemene fysiotherapie, sportrevalidatie, medical taping, Master geriatrie fysiotherapie i.o.

Twijfelt u of uw klacht verholpen kan worden? Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact met ons op via de telefoon, e-mail of door simpelweg even langs te komen. Wij helpen u graag weer op weg!